Medical taping:

Medical taping is een behandelwijze waarbij spieractiviteit meehelpt bij het herstel van blessures.

Spieren verzorgen mede de toevoer van bloed en afvoer van afvalstoffen door het lichaam. Met medical taping wordt de elastische tape gebruikt om spieren te ondersteunen zonder ze te beperken. De normale spieractiviteit verbeterd de weefseldoorbloeding en bevordert zo het herstel. Door de liftende werking wordt de druk op de zenuwen minder, waardoor de pijn vermindert/verdwijnt. Omdat de tape voor meerdere dagen achter elkaar gedragen wordt, zorgt dit voor een unieke 24-uurs behandeling.

De effecten van de tape:

- Vermindert pijn van de huid/spieren

- Vermindert spierspanning

- Corrigeert bewegingen in gewrichten

- Verwijdert ophopingen van lymfe/bloedingen

- Verzacht en maakt littekens beweeglijker

- Vermindert/laat klachten van hooikoorts verdwijnen

Medical tape kan een uitstekende werking hebben bij o.a.:

- Pijnlijke verkrampte spieren

- Rug/schouderklachten

- Nekklachten

- Bekkeninstabiliteit

- Hooikoorts

- Grote hematomen (bloeduitstortingen)

- Vochtophoping

- Menstruatieklachten

- Carpaal tunnelsyndroom

- Hoofdpijnklachten

- Ribkneuzingen

- Littekenverklevingen

Nadat de tape is aangebracht, ontstaan er plooien in de met tape bedekte huid en de spieren gaan weer terug naar hun oorspronkelijke positie. Omdat de huid door deze techniek wordt opgetild, stroomt het bloed en het weefselvocht onder de huid beter door.

De tape blijft gemiddeld 3 tot 4 dagen zitten, douchen en zwemmen is gewoon mogelijk met de tape. Het is gemakkelijk te verwijderen, is 100 % hypoallergeen en laat geen lijmresten na.